Storytelling

you-x-ventures-Oalh2MojUuk-unsplash

Het is geen geheim, de cijfers zijn duidelijk: bedrijven en organisaties zetten in 2020 het grootste deel van hun marketingbudget in op het omvormen van hun “brand purpose” tot een duurzame storytelling. Storytelling is vandaag de beste manier om een publiek te beïnvloeden, en liefst op een positieve manier.

Een storytelling begint met jij of je organisatie die om een bepaalde reden niet tevreden is met de huidige situatie. Je wilt iets veranderen, iets krijgen, iets geven, je moet de huidige situatie op de een of andere manier veranderen. Je onderneemt, als het ware, een reis met een bewust doel. Onderweg kom je verschillende barrières en obstakels tegen. Hoe je met die barrières of obstakels omgaat, zal dingen onthullen over je karakter of het karakter van je organisatie. Uiteindelijk zal je ofwel datgene krijgen waar je voor ging, of niet, maar er zal een verandering in jou of in de wereld zijn als gevolg van deze reis. Die reis heeft hopelijk niet alleen betekenis voor jou, maar ook voor ons, het publiek. En in die betekenis schuilt de kracht om te beïnvloeden.

Door de voortgang van je verhaal bij te houden met nauwkeurige, consistente en kwantificeerbare statistieken, kun je een geïnteresseerd en geëngageerd publiek opbouwen.

  • Programma
  • Voor wie is deze cursus?
  • Je leert analyseren waarvoor je zelf staat en welk publiek je daarmee wilt bereiken, door onderzoek te voeren naar archetypes in de (bedrijfs)psychologie
  • Je leert vanuit deze analyse verhalen vertellen op zes doelgerichte manieren
  • Je leert niet alleen hoe je makkelijker gaat schrijven, maar ook hoe je teksten aangenamer worden om te lezen
  • Je leert hoe je elk courant platform specifiek benadert (social media, blogs, youtube …)
  • Je leert hoe je per platform het bereik en engagement analyseert en vervolgens bijstuurt, met enkele nuttige software tips
  • Ondernemers die een product willen lanceren
  • Personenen die de financiering van hun product willen ondersteunen met een goed verhaal
  • Marketeers die zoeken naar manieren om hun ‘brand purpose’ om te zetten in concrete verhalen
  • Leerkrachten die door storytelling hun leerlingen willen leren verhalen te vertellen: spreekbeurt 2.0
  • Personen die via social media een bepaalde boodschap willen brengen
  • Personen die reeds op social media actief zijn, maar daar niet het beriek halen dat ze graag zouden willen
  • Personen die op zoek zijn naar een manier om anderen te beïnvloeden (influencen) om een positief resultaat te bekomen
  • Personen op zoek naar een manier om geloofwaardige verhalen te vertellen

Cursusinformatie

Deze cursus start in september. 

Powered by CVO De Verdieping 
Door te klikken op inschrijven, word je omgeleid naar de website van CVO De Verdieping om de inschrijving te finaliseren.

Deze cursus bevat

Begeleid door

Vakgebieden

Andere cursussen die je misschien interesseren

Je wilt starten met een webshop, maar hoe begin je daar aan? Waarop moet je letten, welke software gebruik je en hoe zit dat met die btw en verzendkosten? In de lessen bouw je stap na stap aan je online shop – voor echt of om te oefenen.
Loop je al een tijdje rond met het idee om een eigen zaak op te starten, maar schrikken de formaliteiten je af? Samen zorgen we ervoor dat jouw idee een goede basis vormt voor een succesverhaal in het ondernemerschap.